Friday, March 11, 2011

MACAM-MACAM RAGAM~~~

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~~~


Ceritanya bermula begini...
pd tanggal 8 MAC 2011...
dlm waktu tengah hari cmtu...
tetibe...
 sorg kwn aku ni call..
my housemate...
bgtaw yg flight JPA esok kul 5.30 pg...
berkumpul malam ni kul 10 mlm kt KLIA...
mintk sebar2kan kt kwn2 yg lain...
sbb JPA sedang sibok...
so, JPA x dpt nak call bgtaw sume org...

APE NIH??????????
dah lah x packing pape lg nih....
internet kt umah plak ade prob...
(sbb aku terpijak broadband smpi patah...ganas x??=,='')
so, dah beberape hari dah x pat on9...
x dpt taw perkembgn pape...
mengharapkn kwn2 aku msg n call je...

hati dah rase x sedap dah nih...
utk mendptkan kepastian...
aku sendri call JPA...
entah call yg ke berapa kali baru bole dpt...
perghhh, sibok gilerrr agaknya JPA time tu...

so, memang dah konfem flight esok n berkumpul malam ni...
pastu, org JPA tu kata...
bole tengok website JPA cek nama untuk flight esok...
dlm hati aku ckp...
nak cek mcm mana???
broadband dh patah...
(sape suro tido ganas sgt smpi patah broadband)
=,=''

dengan itu...
aku pon mintk tolong dri kawan...
untuk cek nama aku...
dalam mase tengah tggu kwn aku tu...
tetibe...
JPA tepon...

JPA : Adik nama AININ SOFIYA BINTI BAHARUDIN???

AKU : Ya, saya....

JPA : Adik duduk di mana ye???

AKU : Saya tinggal di Rembau, Negeri Sembilan...

JPA : Ok, bole x adik dtg malam ni di KLIA untuk flight esok???

AKU : dlm hati ckp(bole ke pilih2 nak flight bila????)...Ok2, bole2...xda masalah...(konfiden je jwb sedangkan barang x kemas pape lg ni..hehe=P...well, sape x kenal ainin kan???...keje last minute itu mmg habit...=)

lepas JPA call je...
tros kwn aku yg cek nama tu call..
bgtaw yg nama aku x da dlm list untuk flight esok...
APE PLAK NIH????
baru kejap td JPA call suro dtg KLIA malam nih...
pastu nama xde dlm list plak...
hati rase x sedap lg nih...
so, aku pon call JPA lg skali...
untuk mendpt kepastian yg pasti...

AKU : Bole sy taw bila flight sy ye??

JPA : Adik nya flight esok n berkumpul malam nih...

AKU : Tp td dlam website JPA, nama sy xde dlm list untuk flight esok...Camne ye??

JPA : Ye, sy taw...sbb adiknya flight yg sebenarnya 10 MAC tp dipanggil untuk flight esok bg mengisi kekosongan yg ade...sbb ade ramai yg x dpt hadir malam nih...

Em, patotlah...
xpelah, nak wat cmne kan...
tadi kan dh KONFIDEN ckp bole je nak dtg malam nih...
so, kene dtg jgaklah..
mmg kelam kabut...
sumbat je sume...
x muat, pastu kluarkan sume balik...
tolak tepi ape yg rase x perlu....
packing balik...
last2, dpt jgak tutup zip beg tu...haha
Alhamdulillah...


bergerak ke KLIA..
bersama ibu n baba...
SAHAJA...
x semeriah mcam first2 fly dulu...=(


mase cek nama kt KLIA...
dia suro cek nama ikut abjad...
disebbkan nama aku bermula huruf 'A'...
dengan semangatnyee pegi cek nama kt barisan huruf 'A'...
x de nama aku dlm list...
dah x sedap hati lagi nih...
pegi kt org JPA bgtaw yg nama xde dlm list..
cek punya cek..
ade rupanya nama aku...
yg ke-450...


 cuba perasan tulisan pensil tu bertulis tarikh 10/3/2011...


nama last skali...
walaupon bermula huruf 'A'...
sbb aku kan ditolak masok menggantikan org yg x dpt dtg tu...
dah dpt passport n boarding pass sume...
tetibe...
tengok2 kt boarding pass tu...
ni bukan nama aku ni...
AININSOFIYA/AZIZ...
ni org lain punya nih...

tengok tu...sedih je boarding pass kene conteng habis...=(


mase nak check-in barang...tanya jap org kt situ..dia kate x pe sbb CHATTERED MAS...ok, lega sket hati..berat beg kargo...
24.8 kg...
berat yg dibenarkan 25 kg...
fuhhhhhh....
LEGA!!!!!!!

time kt GATE H2...
terjumpa 'AININ SOFIYA AZIZ tu...
tros ckp ngn dia yg aku dpt boarding pass dia...
pikir dia dpt boarding pass aku...
bolelah nak tukar kan...
tengok2...
dia dpt boarding pass nama dia jgak..
kiranya ade dua boarding pass yg sma...
tempt duduk dlm flight pon sma...
37 J...
DAH SUDAH!!!
mcm mana nak duduk tempat duduk sama???
x sedap hati lagi....
time nak keluar GATE H2...
kami berdua kene tahan sbb boarding pass sama...
cek punya cek...
rupanya nama aku memg xde dlm list tadi...
so, org tu pon tengok2kan klo ade tempat kosong lg ke x...
klo x de, terpaksalah aku balik umah balik...
Alhamdulillah...
ade satu lagi tempat kosong...
39 G...

msok2 je dlm flight...
rupa2nya tempat duduk aku sebelah ikhwah...
YA ALLAH, mcm mana nih???
bukan pe...
aku juz terpikir mcm mana nak tdo nnt??
sbb aku ni jenis tido kalo dlm keadaan duduk...
mesti nak sandar kt bahu org sebelah gak...
last2, ade sorg akak tu tukar ngn ikhwah tu...
sbb akak tu pon mengalami nasib yg sama ngn aku gak...
Alhamdulillah...

6 jam 30 minit perjalanan...
KUALA LUMPUR - DUBAI....
transit 2 jam 30 minit...
3 jam 35 minit perjalanan ..
DUBAI - CAIRO...
dan akhirnya..
selamat tiba di CAIRO INTERNATIONAL AIRPORT
kul 12.30 tengah hari waktu mesir...

X SANGKA!!!!
mesir masih sejuk lagi...
angin sgt2 kuat...
suhu mase tu 15'C...
then, 2 jam perjalann...
CAIRO - TANTA..
Alhamdulillah...
selmat tiba akhirnya...

oleh itu...
sesi mengemas rumah yg dah sebulan tinggal pon bermula!!!!

nnt kita updte mcm mana keadaan rumah sebelum n selepas ye...
=)
NANTIKAN!!!!

.......









9 comments:

  1. hahaa. terbaik la story kau ainin! XD

    ReplyDelete
  2. syamim : haha...syukran...berkongsi pengalaman..=)
    alip : thnks=)

    ReplyDelete
  3. Huu..byknya dugaan Ainin..
    lg2 kene blik dgn segera kan..
    Insyaallah, moga Allah mudahkan urusan Ainin dan kawan2 di mesir.
    Belajar elok2 ^_^

    ReplyDelete
  4. macam-macam...tapi, tu la yang best, kan ainin?

    ReplyDelete
  5. abang abu : tulah, byk btol dugaan...tp alhamdulillah dah selmat smpi dah..syukran ats doa sume..=)
    mizah : hehe...mula2 rase x best tp bila ingt2 balik kelakar plak ape yg dh berlaku...haha
    metot : hehe..thnks..bercerita pengalaman =)

    ReplyDelete
  6. havoc giler prep nk blk ko...
    apa2 pun gud luck study..

    ReplyDelete
  7. syafiq : huhu...taw x pe...mcm2 hal berlaku..mungkin ada hikmahnya...papepon, alhamdulillah sume dh selmat sampai...=)

    ReplyDelete