Wednesday, March 2, 2011

TANPA DIDUGA....

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM~~~

Sedar x sedar...
dah nak dekat sebulan dah...
berada di MALAYSIA...
berita kt TV, kt surat khabar...
dah kuar mcm2...
pasal kerajaan negeri msing2..
akn tanggung pelajar2nya balik semula ke mesir...
sbb kerajaan dah benarkan...
 plaja2 pulang semula ke mesir...
mulai 12 MAC....
tp aku still x senang duduk, tido, makan...
(oppss, makan nih still ade selera lg ye..hehe=P)....
mana x nya...
JPA x de brita pape lg...
rsaw lah...
pengajian tertangguh cmni...
exam ade 2 paper x abis lg tok mid-sem...
gigi ade 2 lagi x abis2 ukir...
(entah ingt lg step nak ukir gigi ke x...=,='')

..................................

hinggalah...
pd suatu hari...
aku telefon sendri pegawai JPA...

AKU : Assalamualaikum...bole sy taw mcm mana status plaja2 MESIR yg brada di MALAYSIA skrang?
 JPA : Adik dah beli tiket belum?
 AKU : Belum lg...
 JPA : Pelajar tajaan ke pinjaman?
AKU : Tajaan...
 JPA : Ok, begini...kami memg merancang untuk menghantar plaja2 pulang semula ke MESIR...ape2 maklumat, adik bole layari website JPA mulai esok...
AKU : Ok, terima kasih byk2...

Alhamdulillah...
akhirnya JPA akn menanggung tiket2 kami...
pulang semula ke MESIR...
tp disebalik berita gembira itu...
tiba2...
kecoh kt facebook sume...
tanpa diduga...
kwn2 aku rmi yg dh dpt call dri JPA...
untuk menghadiri kem motivasi...
di kem BTN...
selama 2 hari...
WAJIB!!!

......................

APE????????????
nih yg wat aku x senang duduk lg nih...
x lama lg turn aku lah plak...
malangnya, simkad MALAYSIA aku tertinggal kt MESIR...
mase dftr kt KLIA hari tu...
bg no tepon baba...
  baba plak selalu sbok ngn mesyurat, kursus sume...
takot x perasan nnt JPA tepon...
SO....
aku kejap2 tepon baba...
ingat2kan tengok2 tepon tue...
smpi suro baba jgn silent tepon...
walaupon time mesyurat...
hehe...
=P
...........................

Akhirnya....
2 MAC 2011....
dalam kul 4.30 ptg cmtu...
baba dpt panggilan JPA...
mintk JPA tepon kt no adik aku...
sbb nak kene catit banyak perkara...
etika pemakaian lah...
barang2 keperluan yg perlu di bawa...
macam2lah...

..........................
ALHAMDULILLAH...
aku ditempatkan di...


KEM BINA NEGARA ALOR GAJAH, HUTAN PERCHA, MELAKA...
5 - 6 MAC 2011....

mula2 memang rase mcm geram, menyampah, sakit ati, sumelah...
x pasal2 kene pi kem plak...
tp bila pk2 balik...
ade bgosnya gak...
untuk menaikkn semula semngat2 kami...
smbung pengajian di MESIR nnt...
Aminnn....=)



papepon.....



NANTIKAN KEDATANGAN KAMI DI HUTAN PERCHA!!!!...

^_^


~Wassalam~

No comments:

Post a Comment